WELCOME TO AN ICT WORLD....

WELCOME TO ICT WORLD.......

Tuesday, September 28, 2010

" REFLEKSI"


PENGALAMAN SAYA.....SEPANJANG MEMPELAJARI TM,...

Subjek TM ini merupakan sesuatu yang sangat menarik dan dapat membantu saya mempelajari teknik-teknik dalam bidang teknologi maklumat.Pensyarah saya En.Nik Ibrahim,membantu dan mengajar saya membentuk sebuah blogspot yang sangat berguna bagi semua orang sepanjang tempoh pembelajaran ini.Mula-mula saya sangat bimbang sebab tak tahu membentuk sebuah blogspot dengan sendiri dan langsung tak tahu apa itu blogspot sebenarnya..Selepas bimbingan dan dorongan beliau,saya dapat mempelajari teknik-teknik untuk membentuk blogspot ini.Lama-kelamaan,saya akhirnya dapat mahir sedikit dalam kegunaan blogspot.Pensyarah juga memberi sedikit bimbingan tentang kepentingan ilmu teknologi maklumat kepada seseorang guru.Pada masa kini,seseorang guru perlu celik dalam bidang teknologi maklumat.Hal ini kerana,seorang guru merupakan seorang yang melahirkan pelajar-pelajar ysng mempunyai ilmu pengetahuan dalam semua bidang,terutamanya teknologi maklumat barulah mereka dapat membentuk sebuah negara yang maju dalam kalangan negara-negara dunia.Tambahan pula,beliau juga mengajar cara-cara menggunakan internet secara lebih mendalam yang dapat membantu dalam pelajaran.Selain itu,saya juga meminta sedikit bantuan daripada rakan-rakan sekelas dan mereka yang dari opsyen lain.




No comments:

Post a Comment